Marci Kisvakondos szülinapi tortája

Marcinak mindenféleképpen Kisvakondos tortát szerettem volna készíteni a szülinapjára, mert igazából a 2-től 3. életévét kitöltötte a Kisvakond imádat és ennek valahogy nyomát kellett hagyni :)
(2. szülinapjára Thomasos tortát kapott) 

Először azt terveztem, hogy Kisvakond formájú tortát fogok készíteni, de az egyelőre túlszárnyalta az én tehetségemet, így a Kisvakondos ostyás torta mellett döntöttem. 
Igazából ez egy sima csokikrémes csokitorta lett, csak a tetején volt egy Kisvakondos kép. 

Eddig nem készítettem vajkrémes tortát, így ennek a receptjét Marinkó nénitől (Tiszakécske) kértem el. Ő nagyon finom tortákat tud sütni, és tavaly is ő készítette Marci Thomasos tortáját. 

A piskótája sima kakaós piskóta: liszt, tojás, cukor és kakaópor egyvelegéből. 
A krémhez pedig kellett: 
  • 2 cs. csokis pudingpor
  • 6 dl tej
  • másfél csomag Rama margarin
  • 20 dkg porcukor
Első lépésként sűrű pudingot főztem a porból és tejből, majd folyamatosan kell kevergetni, hogy úgy hüljön ki, hogy ne szilárduljon meg a tetején a felső réteg. Közben a margarint és a porcukrot habosra vertem gépi habverővel. Majd mikor a puding nagyjából kihűlt hozzákevertem a cukros margarint. 

Ezzel a krémmel betöltöttem a tortalapokat. Kb egyharmad része megmaradt a díszítéshez. Jaaa, körben a szélét is ezzel a krémmel kentem be, majd zsemlemorzsával fedtem be. A tetejét csokival fedtem be (ehhez kell 1 tábla tortabevonó csoki + 2-3 kanál étolaj)

Ezután egy kis pihenő van, meg kell várni, hogy a torta tetején a csokiréteg teljesen megszilárduljon. Majd következhet a díszítés. Ha van ilyen ostyalapod azzal is egyszerű, de magával a krémmel is lehet díszíteni. 

Én az ostyalapot az interneten rendeltem és használati utasítást is mellékeltek hozzá, így teljesen amatőrként is simán el tudtam készíteni. :)

végül a maradék krémmel díszítettem (érdemes ezt a krémet is jól kihűteni, mert akkor szebben lehet vele díszíteni)
egy napig áll a hűtőben, vagy a hideg teraszon és másnap már lehet is vele köszönteni a szülinapos nagyfiúnkat :) 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése