Fánk készítése gyorskelesztőben

Tudom, tudom, mostanában nem írtam, de megvolt az indokom rá, nem volt mit :) De ma végre újra sütöttem vmi újdonságot. 
Ugyanis néhány napja, hete szert tettem egy Tupperware gyorskelesztő-tálra. Kisfiam ovijában szokott egy néni árulni Tupp. termékeket, nála vettem ezt a tálat, és szólt, hogy ha legközelebb jön, figyelmeztessem
, hogy adjon nekem kelt tészta receptet. Így is tettem, jött a héten és hozott nekem recepteket :) Kedves néni!!!

Mostmár van egy csomó új receptem kelt tészta készítéséhez, most az a tervem, hogy szép sorban mindent kipróbálom, és természetesen megosztom veletek is a tapasztalataimat és eredményeimet :)

Ma elkészítettem a fánkot.
Elsőre nem mertem semmi mennyiségen változtatni, így hát megcsináltam pontosan úgy, ahogy le volt írva. Iszonyatosan sok mennyiségű fánk lett ebből, szóval ajánlatos inkább felezni a mennyiséget, ha csak szimplán a családnak szeretnél sütni fánkot, de ha mondjuk a gyerekek farsangi vagy gyereknapi bulijára készülsz, akkor nyugodtan megcsinálhatod a teljes adagot. Az időn nem múlik, mert nagyon gyorsan kisülnek a fánkok, szóval ezen már nem múlik.

Nem is tudtam, hogy mitől gyorskelesztő ez a tál, de már rájöttem. A lényege, hogy nem kell előre felfuttatni az élesztőt, hanem simán összekeverhetem a hozzávalókat ahogy a recept írja, és a tál dolgozik magától.

Nos, nézzük a lényeget :)

Hozzávalók: (kb 70 db fánkhoz)

  • 1 kg liszt, 
  • 7-8 dl tej, 
  • 1 ek cukor, 
  • 1 ek olaj, 
  • 5 dkg élesztő, 
  • fél ek rum(aroma), 
  • 3 tojás sárgája, 
  • 2 kávéskanál só, 
Elkészítése a gyorskelesztő tálban: 
  • A meleg tej 3/4 részét beleöntjük a kelesztőtálba, beletesszük a cukrot, elkeverjük, míg feloldódik a cukor. Utána belemorzsoljuk a friss élesztőt. 
  • Ezután belerakjuk a tojás sárgákat, az olajat és a rum(aromát). Elkeverjük. 
  • Majd rászórjuk a lisztet, a tetejére a sót, és összekeverjük a keverőlapáttal. 
  • Annyi meleg tejet öntünk még rá, hogy galuska sűrűségű masszát kapjunk. 
  • Jól összekeverjük, majd lezárjuk a kelesztőtálat, és ha kinyílt, akkor már nyújthatjuk is a tésztát. 
  • Veszünk egy adagnyit a lisztezett deszkára, kinyújtjuk, hogy jó laza maradjon a tészta, és pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk a fánkokat. 
  • Közben persze olajat forrósítunk. (de ne legyen végig forró, ha túl gyorsan barnulnának a fánkok, akkor vegyük lejjebb a hőfokot)
  • Mielőtt beleraknánk a fánkokat az olajba, a közepét lyukasszuk át, így szép formásak maradnak, nem púposodnak úgy fel. 
  • Néhány másodperc, per alatt aranybarnára sütjük a fánkokat, megfordítjuk, és ha mindkét oldala megsült, akkor papírtörlőkendővel bélelt tálcára kiszedjük a fánkokat. 
  • Porcukorral megszórva és lekvárral ízesítve tálaljuk. 
Jó étvágyat kívánok :) 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése