Almás-répás muffin - diétás

Eredetileg egy sima, mezei répatorta receptem volt, amit nagyon-nagyon szépen köszönök Évi barátnőmnek, amikor tavaly megkóstoltam az Ő répatortáját egyből el is kértem a receptet, mert annyira ízlett! Aztán a recept ott csücsült a kis fecnijeim között, de nem készült el az én verzióm...tegnapig. De ma!!!! Ma elkészült az én diétás verzióm, nem is akárhogy: muffin formájában :)

Akik olvasnak, ismernek már észrevehették, hogy mostanában több sütit is "muffinosítok"...mert egyrészről hamarabb átsül, hamarabb kész van, a gyerekeim is hamarabb a kezükbe fogják, könnyebben adagolható, és ami még nagyon hasznos a diéta szempontjából, hogy egyszerűbben kiszámolható, hogy egy adagban hány kalória van! Ugye ez mind nagyon-nagyon fontos és mérvadó érv arra, hogy muffint süssünk, ne tortát :)))

Így aztán elkészült az én almás-répás muffinom, a következőképpen:

Hozzávalók: 

  • 15 dkg tönkönybúzaliszt, 
  • 5 dkg nyírfacukor, 
  • 2 tojás
  • 3 répa lereszelve, 
  • 1 db alma lereszelve, 
  • 1 cs. sütőpor
  • 1 dl olaj, 
  • pici fahéj, 
  • fél citrom leve
Elkészítése: 
  1. Először is dolgozzuk össze a száraz alapanyagokat: liszt, cukor, sütőpor, fahéj. 
  2. Ezután jöhet egyből a tálba reszelve a sárgarépa és az alma (répát a kislyukún, almát a nagylyukún reszeld)
  3. Majd adhatod hozzá a 2 db tojás, az 1 dl olajat és a citrom levét. 
  4. Keverd össze egyneművé, és máris adagolhatod. 
  5. Tégy a muffinformába papírokat, és a kikevert sütit oszd el a 12 formában. 
  6. 170-180 fokon sütöttem kb 30 percet. 
  7. Amint kivetted még melegen locsolhatsz rá citrom+cukor (nyírfacukor) keverékét...azzal még pikánsabbá teszed :)
Jó étvágyat kívánok!

ui: kiszámoltam a kcal tartalmát, el kell hogy keserítselek benneteket, ez sem az a süti, amiből a nagy habzsi-dőzsit lehet szervezni csajos estékre, viszont ha csak simán édességre vágysz, és tudod kontrollálni a falási rohamodat, akkor ez egy kitűnő édesség, desszert lehet akár hétköznap, akár egy ünnepi ebéd utolsó fogásaként. Az 1 dl olaj miatt megugrott a kcal értéke, szóval ha azon tudunk spórolni, akkor egész jók leszünk, de egyelőre, ez a mostani muffin darabja majdnem 150 kcalt tartalmaz :(

2 megjegyzés: