Citromisu :)

Ezt a nevet én adtam a legújabb találmányomnak, ami nem teljesen az én receptem igazán, de kicsit a sajátommá formáltam, ugyanis túl sok citrom volt itthon, és gondoltam kellene vmi citromos sütit is készíteni Marci szülinapi bulijára...úgyis tudtam, hogy Péternek a citromos sütik nagyon bejönnek. Végül is ez a citromisu azért kapta ezt a nevet, mert hasonlít a tiramisura annyiból, hogy babapiskótából kell készíteni és jénaiba tenni, de a fő izét a citrom adja. és akkor a recept:

Hozzávalók: 

  • 20-25 dkg babapiskóta 
  • 5 dl tejföl 5 dl tejszín (nekem csak 4 dl volt, igy is tökéletes volt) 
  • 2 db citrom reszelt héja és annak leve 
  • 10-12 kanál cukor (izlés szerint) 
  • 1 cs. vaníliás cukor.
  • +1 citrom a díszítéshez
Elkészítése:  

A tejfölt keverjük el a cukrokkal, a citrom reszelt héjával, majd csavarjuk ki mindkét citrom levét is (a magokra figyeljünk, hogy ne kerüljön bele). Ezután a tejszínt verjük kemény habbá, és ezt is adjuk hozzá óvatos mozdulatokkal a citromos-tejfölös masszához. Egy téglalap alakú jénai tál alját tegyük ki a babapiskóta felével, erre jöhet a citromos krémünk fele, majd újra a babapiskóta és újra a krém. A tetejét egy újabb (3.) citrommal, karikákra szeletelve díszíthetjük. Egy, de akár két napot is várakozhat a hűtőben, mielőtt tálalásra kerülne a sor...isteni finom lesz még 2 nap múlva is - ez tuti. Kiváló sütemény ez a nyári hónapokra hűsítőként, vagy amikor épp nincs kedved bekapcsolni a sütőt, vagy ha vhova készülődsz és már előző nap el akarod készíteni a süteményt. Tuti sikered lesz vele :)


1 megjegyzés:

  1. Húúúúú ez igen! Szuper ötlet! A tiramisuval pont az a bajom, hogy nem csípem a kávés édességeket. Tutira kipróbálom a napokban! Puszi! Sissy

    VálaszTörlés