Kókuszos kocka az örök kedvenc

Hogy kinek örök kedvenc? például nekem. Na, meg anyósomnak és apósomnak. Ha a kedvükben akarok járni csak sütök egy tepsi kókuszos kockát és máris jó vagyok náluk :))) Nade viccet félretéve, tényleg az Ő kedvenc süteményük ez, és én is szeretem elkészíteni, mert egyszerű, és két fázisban is elkészíthető, így ha kisgyereked van, akkor akár a tésztáját kisütheted egyik nap, a mártogatós (pepecs) részét meg elkészíted másnap, alvásidőben.
Ezt a receptet amúgy egy barátnőmtől kaptam anno. Én csak úgy szoktam elkérni recepteket, ha már megkóstolom a sütit és akkor ott nagyon finomnak tűnik. Ezzel a sütivel is így volt és muszáj voltam felvenni a repertoáromba.
Legutóbb karácsonykor készítettem két tepsivel, mert ugye egy nem elég :)


és akkor jöjjön a recept.
Hozzávalók: 

  • 50 dkg liszt
  • 40 dkg cukor (én kevesebbet szoktam)
  • 2 tojás
  • 4 ek méz
  • 2 dl tej
  • 1 csomag sütőpor
  • 6 dkg margarin
Mázhoz: 
  • 5 ek tej
  • 5 dkg kakaópor
  • 20 dkg margarin
  • 20 dkg cukor (innen nem lehet kispórolni a cukrot)
  • rumaroma ízlés szerint
  • + kókuszreszelék
Igazából a máz mennyisége nekem mindig kevés szokott lenni, mert én szeretem jól megtocsogtatni a kockákat a mázban, így eleve dupla adagot szoktam bekeverni, akkor finom a kókuszkocka, ha nem száraz, hanem jó "szaftos". 

Elkészítése: 
A cukrot, a tojásokat, a mézet, margarint géppel habosra keverjük, majd beleöntjük a tejet is, végül a sütőporos lisztet. Az egészet egy egységes masszává keverjük, majd beleöntjük egy sütőpapírral kibélelt tepsibe, és 170 fokon, tűpróbáig sütjük, ami kb nekem olyan 30-40 perc szokott lenni. 
Ha elkészült, hagyjuk kihűlni, és akár egy éjszakát is várhatunk a felszeletelésével.

Máz elkészítése: 
A margarint felolvasztjuk és minden más hozzávalót beleöntünk a lábasba, és addig főzzük, amíg fényes nem lesz. A rumot, rumaromát a végén adjuk hozzá. 

A felkockázott sütiket egyenként belemártjuk a mázba, majd rögtön a kókuszreszelékbe...ezután felsorakoztatjuk őket egy tálcán. A legjobb, ha kínálás előtt ezt is hagyjuk pihenni akár 1-2 napot is, és akkorra igazán összeérnek az ízek. 
*********************************************************************************
Szóval ez megint egy olyan sütemény, amit nem kiskosztümbe felöltözve a karácsonyfa alól kiszaladva kell elkészíteni, hogy frissen, melegen ehessük, hanem ráérünk 2 nappal az ünnep/alkalom előtt kényelmesen elkészíteni, amíg a gyerekek alszanak. :)

Báááár, amint megtudja a 3 évesed, hogy ezt a sütit milyen klasszul lehet mártogatni, és milyen klasszul lehet rászórni a kókuszreszeléket, illetve amint te utánaolvasol, hogy milyen ügyesen fejlődik a gyereked finom-motoros mozgása a kókuszreszelék szórásától, és ettől talán majd szebb lesz az írása az iskolában, egyből nem alvásidőben fogod ezt elkészíteni, hanem egy klassz kis esős/havas napon, amikor nem tudtok kimenni a játszótérre, és délutánra nincs más elfoglaltságotok, akkor íme egy klassz kis program :)

Jó étvágyat kívánok: Erika :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése