Húsvétra készülök - Linzer karika

Úgy néz ki nem itthon töltjük a húsvétot, ennek ellenére készülök néhány finomsággal az ünnepi hangulat érdekében, éppen ezért ma sütöttem dupla adag Linzer karikát! Imádom ezt a sütit, már gyerekkoromban is a kedvencem volt, és ez a szeretet azóta sem változott. Éppen ezért muszáj volt, hogy megtanuljam ezt is, hogy hogy kell készíteni.
Karácsonykor készítettem először, akkor is nagy sikere volt, most sem maradt el a siker, éppen ezért dupla adagot gyúrtam be egyből.
A dupla adagnyi tésztából kb 50 db linzerkarika lett, plusz a maradék tésztából még kis csillag formájú kekszeket gyártottam, amit a gyerekek egyszerűbben meg tudnak fogni és rágcsálni.

Hozzávalók:

  • 25 dkg liszt
  • 18 dkg margarin
  • 3 db tojássárgája
  • 8 dkg cukor + egy kis vaníliás cukor
  • 1 db citrom reszelt héja
  • csipet só
  • lekvár
Elkészítése: 
A liszthez hozzáadjuk a margarint, jól összemorzsoljuk. Beletesszük a tojás sárgákat, a csipet sót, a cukrot, a vaníliás cukrot, a citromhéjat és gyors mozdulatokkal összedolgozzuk. Ha nem áll össze a tészta egy picurka lisztet szórj még hozzá! 
Ezután folpackba csomagoljuk és hűtőbe tesszük, minimum fél órára, de ha este gyúröd össze a tésztát és másnap sütöd ki, úgy is tökéletes lesz. 
Sütés előtt a tésztát kb fél cm vastagságúra nyújtjuk ki (lisztezett deszkán, hogy le ne tapadjon a tészta), majd ezután formákat szúrunk ki belőle. Mindehhez kell két forma: egy amelyik teljes kör, a másiknak pedig legyen lyuk a közepén. 
Tepsire rakjuk, majd tojásfehérjével megkenjük a tetejét. 
A sütőt 180 fokra előmelegítjük, és a sütiket kb 10-12 perc alatt megsütjük. Nem kell, hogy barnulásig süljenek, inkább ha szép sárgás a színük, akkor a legmutatósabbak. Ha kisültek, vedd ki a sütőből, pihentesd pár percig, majd a teli karikákra tegyél egy kis lekvárt, és ezzel ragaszd össze a lyukas karikákkal. 

Nekem ebből az adagból kb 15-18 db linzerkarikám szokott kisülni, attól függően, hogy milyen vékonyra nyújtottam a tésztát, és mennyi karikát tudtam kiszaggatni. A maradék tésztából, ami nem szokott ráférni az egy tepsire, azt csak sima formával (csillag, szív, karácsonykor: fenyőfa, csengő, stb) szoktam kiszaggatni...és így sima kekszeket kapok belőlük :)

Érdemes egyből dupla adagot bekeverni, mert az egy adagnyi szinte sütés után elfogy(na). 
jaaa, és érdemes, hogy a kész linzerkarikákat egyből betegyük egy dobozba (fém), és hagyjuk állni 1-2 napig mielőtt kínáljuk. Akár egy-két hétig is eltartható a dobozban, és kiváló vendégváró sütink van belőle. Mindenki imádni fogja, aki hozzátok megy :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése