Tejszínes-meggyes csokitorta

Ez a torta amolyan magyar változata lehetne a feketeerdő tortának, de azért mégis más. Pedig már milyen régóta kacérkodom a gondolattal, hogy megcsinálok egy eredeti feketeerdő torta receptet, de nem ma jött el a napja :)
Ma ezt a krémes finomságot készítettem el. 
Barátnőm férjének a szülinapjára készült, szerencsére a barátnőm teljesen rám bízta, hogy milyen tortát készítek, a lényeg annyi volt, hogy kis zsúrtorta legyen, amit a szűk családban el tudnak fogyasztani! 

És akkor bátorkodtam a tejszínes ötlettel előhozakodni. Csokis lesz az tudtam biztosra, és meggyel is jó ötlet volt színesíteni a torta ízét! Aztán meg eszembe jutott, hogy tavaly nyáron kaptam Ági barátnőmtől egy üveg cigánymeggy-lekvárt, nos, itt volt az ideje, hogy felbontsuk és megkóstoljuk. Isteni finom, azt kell mondjam!!!! Jövőre, vagyis idén én is megpróbálkozom a meggylekvár készítésével, ez már tuti :)

Szóval akkor a fejemben már összeállt, hogy mik is kerülnek a tortába, aztán a többi meg csak úgy jött menet közben. 

Ami biztos, az a tésztája, egy 6 tojásos kakaós piskóta. (zsúrtorta méretben). 16 szeletes, normál torta méretben 10 tojásból süsd a piskótát.

A krémje csokis puding sűrűre főzve, holland kakaóval és cukorral ízesítve. Tejszínhabot felvertem keményre, hozzálapátoltam a sűrű csokipudinghoz, rumaromával ízesítettem még. Betöltöttem a tortalapokat: tortalap + meggylekvár + tejszínes csokikrém + meggy befőtt + tortalap + meggylekvár + tejszínes csokikrém + meggy...és így tovább. Én 4 lapba vágtam el a tortát. A tetejét és az oldalát is vékonyan befedtem a csokis krémmel, és hagytam a hűtőben dermedni. 
Majd felvertem megint tejszínt kemény habbá, és azzal bevontam, díszítettem a torta külsejét. Végül meggyel és csokireszelékkel pompáztam meg a tortát. 
Azonnal fogyasztható :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése