Túrós bukta

Csütörtökönként kézműves foglalkozásra járunk a Varázsműhelybe, Kati nénihez, és ő olyan aranyos, mindig gondoskodik uzsonnáról a gyerekeknek :)
Múlt héten már gondolkodtam rajta, mi lenne ha én is vinnék valami uzsinak valót, és ma pont úgy jött ki a lépés, hogy meg is valósíthattam, sütöttem egy kis finomságot a gyerekeknek, anyukáknak. 

Túrós sütit nem nagyon csináltam mostanában, így már nagyon ért bennem a gondolat, hogy vmi túrós kellene, így született ez a túrós bukta. Ez ugyanaz a kelt bukta recept, amit lekvárosan szoktam készíteni, csak most a töltelék túrós. 

Egyébként készítettem néhány lekvárosat is, ha netán vki nem szeretné a túrósat :)))

Szóval a receptet már nem írom le újból, de a túrós tölteléket így készítettem: 

hozzávalók:

  • fél kg túró
  • 2 tojás sárgája és fehérje külön (fehérje kemény habbá felverve)
  • 2 cs. vaníliás cukor
  • mazsola előre beáztatva, ízlés szerinti mennyiségben
  • 1 citrom reszelt héja
  • 10 dkg cukor
Elkészítése: 
a túrót villával áttörjük, a tojásokat szétválasztjuk, fehérjét kemény habbá verjük. A sárgáját hozzáadjuk a túróhoz, majd jöhet még hozzá a citrom lereszelt héja, a beáztatott mazsola, a cukor és a vaníliás cukor, végül a tojásfehérje habot is óvatosan hozzáadjuk. 
Aztán ez mehet is a hűtőbe addig, amig a süti töltéséhez nem érkezünk. 

Ha netán túl folyós lenne a töltelék, egy kis búzadarát szórjatok bele, tuti nem fog kifolyni a buktából :)

Jóóóó étvágyat :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése